Bijna was Salar een Amerikaan

Het had geen haar gescheeld of Salar had de Amerikaanse nationaliteit. Dit vertelde hij in Julio’s vragenuurtje. ‘Mijn ouders waren vanuit Iran op weg naar Amerika. Nederland is in deze reis een tussenstop. Tijdens deze tussenstop verbleven mijn ouders bij een nanny. Dat klikte heel goed tussen hen. Het viel hen zo goed mee dat ze dan maar besloten om in Nederland te blijven. Op een haar na was ik dus een Amerikaan. Zonder mijn nanny had ik nooit in deze Big Brother gezeten. Als Amerikaan had mijn leven er helemala anders uitgezien. Ofwel in the ‘hood’ ofwel schatrijk’, glimlachte Salar.

Foto: Play 4

Salar: ‘Mijn pa en zijn motor’gang”

Salar … het is me er eentje. Tijdens Julio’s vragenuurtje vertelde hij ronduit over zijn vader. ‘Ik heb een heel goede band met mijn vader. Na de scheiding met mijn moeder is hij teruggekeerd naar Iran. Daar doet hij als ‘jonge’ vijftiger zijn ding. Hij rijdt rond met zijn motor. Ik moest soms wel eens mijn wenkbrauwen fronsen wanneer ik hem zie in zijn motoroutfit zie met zijn bandana en stevige baard. Hij wordt soms wel eens ingehuurd voor trouwerijen met zijn motor’gang’. En dan zie je hem helemaal opfleuren.’

Foto: Play 4

8ste Modern Talking-album in een vinyljasje

Het 8ste studio album van het duitse succes-duo Thomas Anders and Dieter Bohlen verscheen in 1999 en daarop vind je de singles “You Are Not Alone” en “Sexy, Sexy Lover”.  

Zoals de zeven eerdere Modern Talking albums die verschenen via Music On Vinyl krijgt deze release ook weer een deluxe hoes met goudkleurig embossed Modern Talking logo. “Alone” verschijnt  voor het eerst op vinyl en komt op 2.500 genummerde stuks op blauw gemarmerd (LP1) en rood gemarmerd (LP2) vinyl.

Foto: Sony Music

Terug naar vroeger met Ammar

Na André Hazes zijn ‘Leef!’ en het ‘Ik Ga Zwemmen’-succes van Mart Hoogkamer, zou het best wel eens kunnen dat de 24-jarige Ammar uit Deventer de volgende in het rijtje is die met zijn debuutsingle ‘Terug Naar Vroeger’ dadelijk een dikke hit scoort in de Lage Landen. Met de release van zijn debuutsingle gaat er voor Ammar Bozoglu alvast een jongensdroom in vervulling. Voor de nieuwbakken zanger begon het allemaal met een filmpje op het populaire Dumpert-platform, waarin hij achter de toonbank van de kebabzaak van zijn neef aan het werk was, terwijl hij een loepzuivere en met passie overladen eigen versie zong van de André Hazes-klassieker ‘Ik Leef Mijn Eigen Leven’. In no-time werd het filmpje meer dan 1 miljoen keer bekeken. Het gebeuren trok ook de aandacht van zijn dorpsgenoot en artiest Snelle, die hem een platencontract aanbood bij zijn muzieklabel Lieve Jongens. Met een herkenbare videoclip en de steun van The Companions én succesproducer Emile Hartkamp, moderniseert en blaast Ammar met zijn originele debuutsingle ‘Terug Naar Vroeger’ nieuw leven in het levenslied. Hij is ook de allereerste Nederlands-Turkse artiest in de Lage Landen die dat muziekgenre bezingt. Muzikaal laat hij zich inspireren door de muziek van o.a. Willy Alberti en André Hazes, twee van zijn grote muzikale voorbeelden. Ammar’s debuutsingle ‘Terug Naar Vroeger’ is nu beschikbaar. 

Ontdekt
Muziekkenners voorspellen hem een mooie toekomst en het zou wel eens snel heel hard kunnen gaan voor de 24-jarige zanger Ammar Bozoglu nu hij met zijn debuutsingle ‘Terug Naar Vroeger’ hoge ogen gooit. De Deventenaar groeide op in de volkswijk ‘Het Rode Dorp’, waar de volksmuziek van André Hazes niet weg te denken was in de straten en tijdens de plaatselijke tuinfeesten. Ammar had best een pittige jeugd, waarin hij vrij snel ontdekte dat muziek een prima uitlaatklep kon zijn. Op jonge leeftijd begon hij al te zingen en werd hij geïnspireerd door het Nederlandstalige levenslied. De herkenbare verhalen en de diepgang in de teksten werkten zo motiverend, dat hij besloot om zelf ook te gaan zingen. Met veel passie en emotie legde hij zijn ziel in de nummers die hij bracht. De bal ging aan het rollen toen een video van een André Hazes-zingende Ammar, achter de toonbank van de kebabzaak van zijn neef, viraal ging op Dumpert en al gauw meer dan 1 miljoen keer werd bekeken. Het succes zorgde ervoor dat Ammar één van de vier ‘Hazessen’ was die twee jaar geleden uitgenodigd werd in De Nationale 2020 test. Ammar was samen met o.a. Trijntje Oosterhuis en Xander de Buisonjé één van de artiesten die ook meewerkte aan ‘Een Ode Aan Hazes’. Al die aandacht ging niet onopgemerkt voorbij, want Ammar tekende vorig jaar een platencontract bij het Lieve Jongens platenlabel van dorpsgenoot en artiest Snelle. Deze laatste is alvast laaiend enthousiast: “Ammar heeft het afgelopen jaar een persoonlijke en muzikale groei doorgemaakt die ik van dichtbij heb mogen volgen. Hij heeft een unieke strot en straalt zoveel positiviteit uit, dat ik geloof dat iedereen van hem zal houden als hij zijn verhaal kan vertellen. Met zijn leergierigheid en harde werk denk ik echt dat hij één van de grootste artiesten in Nederland, maar ook in Vlaanderen kan worden.” 

‘Terug Naar Vroeger’
Met de debuutsingle ‘Terug Naar Vroeger’ gaat Ammar resoluut voor het modernetoegankelijke levenslied. Als je luistert of kijkt naar zijn videoclip, dan word je haast onmiddellijk geraakt door zijn oprechte emoties, maar ook zijn hartverwarmende, alles innemende persoonlijkheid. ‘Terug Naar Vroeger’ maakte hij samen met succesproducer Emile Hartkamp en The Companions, het team dat ook tekent voor de muziek van o.a. Tino Martin. Uiteraard is hij niet alleen tevreden, maar ook bijzonder trots op het eindresultaat: “Ik ben opgegroeid in een volksbuurt, met populaire volksmuziek. Dat ik dat genre op een moderne en eigentijdse manier breng, doet mij veel plezier. In deze muziek kan ik mijn emoties kwijt. Ik heb alles wat ik in me heb in dit nummer gelegd, want ik heb hier ook mee aan geschreven. Ik hoop dat de boodschap ook overkomt bij de mensen thuis. Dat ze het nostalgische karakter, het ‘Terug Naar Vroeger’-gevoel, zelf ook ervaren. Uiteraard is het erg fijn dat Snelle en zijn team mij het vertrouwen hebben gegeven en deze unieke kans om mij als zanger verder te ontwikkelen en te ontplooien. Dit is het muziekgenre waar ik mij in thuis voel en waar ik graag een trotse ambassadeur van wil zijn. Ik kijk er nu al naar uit om dit liedje live te brengen op het een podium, voor het publiek. Ik hoop ook snel te gast te kunnen zijn in Vlaanderen, want ik weet dat er bij jullie heel veel mensen zijn die houden van het moderne levenslied. Ik heb ook begrepen dat ze bij jullie heel veel aandacht schenken aan teksten en de heerlijke gelaagdheid. Ik ben uiteraard heel benieuwd wat Vlaanderen vindt van mijn debuutsingle en ik kijk er ontzettend hard naar uit om jullie snel te bezoeken”, zegt Ammar enthousiast. 

HIER kan je de videoclip ‘Terug Naar Vroeger’ van Ammar bekijken. De single is verschenen op het Lieve Jongens/ROQ ’N Rolla Music-label en is digitaal beschikbaar.  

Foto: Lieve JOngens / ROQ ‘N Rolla Music / House of Entertainment

Big Brother Tobias: ‘Ik wil niet als een jonger broertje behandeld worden.’

Big Brother Tobias is een man met een mening. En dat laat hij ook in de groep blijken. Zeker over zijn band naar Kristof toe. ‘Bij iemand als Kristof moet je vooraf je grenzen aangeven. Doe je dat niet … Dan walst hij over je heen. Bij mij werkt dit trouwens niet. Ik hou niet van het begrip hiërarchie. Als ik aan iets een bloedhekel heb, is dat men mij als een jong broertje ziet. Ik ben tot aan dag 43 geraakt op mijn eigen manier. Dat zal ik zo blijven doen.’

Foto: Play 4

De 150 strikjes van Big Brother Peter

Big Brother-watchers weten het al langer dan vandaag. Peter houdt van mooie kledij en vooral van ‘houten strikjes’. Toch valt het op dat hij in het huis van grote broer vooral in t-shirts met Hasseltse uitdrukkingen rondloopt. ‘De T-shirt en mijn sportieve kledij gaan na dit avontuur langs de kant. Ik draag dat thuis normaal gezien nooit. Daar loop ik altijd rond in hemd met das of strik. Maar ik kan toch moeilijk mijn 150 strikjes in mijn koffer voor Big Brother steken’, aldus de Hasseltse ouderdomsdeken van het Play 4-programma.

Foto: Play 4

Cookies And Cream blikt terug in hun videoclip op 24 UUR LIVE

In januari was Cookies And Cream één van de 129 acts die tijdens de 24 UUR LIVE, met de band van Miguel Wiels, optraden in het Antwerpse Sportpaleis. Van die gelegenheid heeft de Antwerpse band gebruikgemaakt om de videoclip te draaien voor hun nieuwste single ‘Vannacht’. “Naast het fantastische initiatief én het feit dat we hier voor het eerst aan mochten meewerken, hebben we die gelegenheid aangegrepen om beelden te draaien in aanloop en achter de schermen van dit toch wel unieke optreden. Om twee uur stonden wij die ‘nacht’ op het podium, dus we zaten allemaal in de perfecte vibe voor dit nummer”, klinkt het bij de band enthousiast.  

Als sinds 1999 is Cookies And Cream een begrip in de muziekwereld. Doorheen de jaren hebben ze zich opgewerkt als dé referentie voor een stevig feestje op de festivalpodia. De ruggengraat van deze 6-koppige band wordt gevormd door zangers en mc’s David en Domien Van Aerde, aangevuld met Florejan Verschueren (piano & keys), Sven Doms (Bass), Jelle Vinck (gitaar en sample triggering) en Kevin Alvarez y Garcia (drums en vocals). 

De band speelde al jaren hits van anderen, maar sinds anderhalf jaar pakken ze uit met hun eigen hits. Met de steun van producer Peter Lesage (Ertebrekers) en platenfirma NEWS was ‘Chillen In Ons Ondergoed’, de Nederlandstalige debuutsingle van Cookies And Cream, vorig jaar een voltreffer op de radio, maar ook online werd het nummer inmiddels al meer dan 300.000 keer gestreamd. De bevestiging kwam met ‘Misje’, goed voor bijna 600.000 muziekstreams, een top 5-notering in de Vlaamse Ultratop 30 en in de officiële Ultratop 50. “In het verleden werden we vaak benaderd, maar hebben we bewust de boot afgehouden om eigen muziek uit te brengen. Wie zit er in godsnaam te wachten op onze liedjes? Ik moet zeggen dat we zelf positief verrast zijn over het enthousiasme waarmee het publiek en de media onze nummers onthalen. Net als de twee vorige singles, valt ‘Vannacht’ opnieuw in de smaak en doet hij het ontzettend goed”, zegt Domien Van Aerde. 

24 UUR LIVE
Met ‘Vannacht’ schrijft Cookies And Cream nieuwe muziekgeschiedenis, want het is het eerste nummer dat ze ook voorzien hebben van een videoclip, die nota bene gedraaid werd tijdens hun doortocht op de voorbije 24 UUR LIVE in het Antwerpse Sportpaleis. “We zingen over de queeste naar de magie van de nacht, maar ook het onderweg zijn. Een cameraman heeft ons letterlijk gevolgd, vanaf ons repetitiekot tot in het Sportpaleis, waar we om twee uur ’s morgens op het podium stonden. Aan de beelden zie je hoe hard we genoten hebben van dit optreden. Wie kijkt, wordt ook letterlijk backstage meegenomen in onze wereld aan de hand van unieke beelden. Met dank trouwens aan Miguel Wiels, de band en het enthousiaste publiek voor de aanmoedigingen”, zegt David Van Aerde. 

Optredens

Met ‘Vannacht’ blikt Cookies And Cream ondertussen ook al vooruit naar nieuwe optredens. De goesting is groot, ook al stonden ze in het verleden samen meer dan 1000 keer op een podium en gaven ze optredens op o.a Tomorrowland, Rock Werchter of in Abu Dhabi, waar ze de affiche deelden met o.a. Post Malone en The Weeknd. “We weten al wat we in de zomer en het najaar muzikaal gaan uitbrengen. Alles is klaar, maar eerst focussen we ons nog voluit op ‘Vannacht’, want dat liedje is nog niet uitgezongen. Integendeel!’”, klinkt het bij de band. 

De nieuwe single ‘Vannacht’ van Cookies And Cream verscheen op NEWS en is nu digitaal beschikbaar.

Meer info over de band ontdek je op www.cookiesandcream.be

Foto: House of Entertainment / NEWS

Human – The winning team of Peter Luts en Hunter Falls

Never change a winning team, dat moeten Peter Luts en Hunter Falls gedacht hebben toen ze opnieuw samen de studio indoken. De combinatie van de gerenommeerde deejay en producer Peter Luts met de getalenteerde singer-songwriter Hunter Falls sloeg al gensters met o.a. ‘Coming Home’ en ‘Fire’. Het verhaal gaat verder, dankzij de nieuwste single ‘Human’. “De song gaat over menselijkheid. Over onze zwakheden als mens, maar ook onze sterke punten. Het is een perfecte weerspiegeling van de bijzondere periode die we nu met z’n allen doormaken. Wij noemen het emotionele, pure, oprechte, melodische House. De stem van Hunter Falls is echt bijzonder en werkt bijna hypnotiserend. Het is een slimme song die je makkelijk toevoegt aan je muzieklijstjes, maar die ook uitnodigt om gedraaid te worden op radio dankzij z’n brede toegankelijkheid”, zegt Peter Luts. 

’Human’ slaat inderdaad op onze menselijke sterktes en hoe we bepaalde fasen in ons leven doormaken. Kijk maar naar de bijzondere tijden waarin we nu leven. De voorbije maanden hebben ons zonder meer doen inzien dat de verbondenheid die we met elkaar hebben haast magisch is. Het is die menselijkheid, dat unieke wat ervoor zorgt dat we er steeds met z’n allen sterker uitkomen. We hebben samen de donkere, duistere kant van het leven ontdekt, maar ook gezien hoe we hier samen uitkomen en het leven ons opnieuw in staat stelt om te schitteren. Mensen moeten niet panikeren, integendeel. Het is de bedoeling dat wanneer je naar ‘Human’ luistert, je eigenlijk rustiger wordt. Het klinkt haast therapeutisch (lacht), maar met deze song willen we vooral mensen motiveren en blijven aanmoedigen dat alles beter wordt. Alle begrip wanneer dat traject niet makkelijk is voor jou, want tenslotte zijn we inderdaad allemaal ‘maar’ mensen”, zegt Hunter Falls. 

De nieuwe single ‘Human’ van Peter Luts en Hunter Falls is  digitaal beschikbaar op het Voyager Records-label

Foto: Voyager Records Label

Big Brother Nouchine: ‘Zuipen vanaf drie uur ’s nachts.’

Nawel, Salar of Peter … Eén van deze drie genomineerden moet het Big Brotherhuis verlaten. Dat doet sommige bewoners filosoferen over hoe hun thuiskomst eruit zal zien. Nouchine heeft daar zo haar eigen mening over. ‘Wanneer ik rond een uur of drie ’s nachts thuis zal komen, roep ik heel het huis bij elkaar. Ik woon samen met al mijn beste vrienden. Zij mogen allemaal weten dat ik thuis ben. En vanaf dan gaan we zuipen vanaf drie uur ’s nachts.’

Foto : PLay 4